Tuesday, May 15, 2012

McQueen torta

Avagy készítsünk valami szépet a gyerkőce szülinapjára.
Én ebből indultam ki http://www.make-fabulous-cakes.com/car-cake.html, persze a piskótát anyósom elkészítette, így nem kellett azzal is bajlódnom (hála neki nem az egész napom ment rá csak fele).


Először is elmondanám, hogy nem kell hozzá semmi más mint 2 vastagabb vagy 4 vékonyabb normál piskóta lap, marcipán 500g (házi vagy bolti mindegy) és valami krémes töltelék. Itt leírnám, hogyha belevág valaki a házi marcipán készítésbe, nem nehéz csak a dióörlős mandula darálás után meg valami finomabb örlön is engedje át a mandulát mert túl nagyszemű lesz és nehezen lehet nyújtani.



A képek szemléltetőbben elmondják, mint ahogy én leírnam....


.... mert kell egy kicsit faragni.... minél aerodinamikusabb annál élethübb, és nem kell félni a farigcsálástól... én egyszer formára vágtam a lapokat és utánna töltöttem ki, így könnyebb volt ... mindenütt egyszerre csinálják ezt...




... na és akkor kell egy kicsit kenni... a töltelék nálam gyümölcs és tejszínhab volt ...




Utánna meg nem marad más mint a díszítés...




... nyújtjuk a marcipánt ... vágjuk ... alakítjuk, annyit még elmondok, hogy egy kicsi krémet (vagy egy kicsit többet), tartsunk meg, mert a marcipán rétegeket nem lehet másképp egymásra "ragasztani".

A házi marcipánt egyszerű elkészíteni: 500g mandula, 500g porcukor és 2dl víz. A mandulát leöröljük az elején elmondottak alapján, egy kis cukorból és a vízből szirupot készítünk, a mandulát és a porcukrot összekeverjük szárazon ezután meg lassan hozzá adjuk a kihült szirupot, gyurmás állagura gyúrjuk. Színezni lehet ételszínezékkel is, de természetes "színekkel" is. Én a pirosat fűszerpaprikával, a feketét natúr kakaóval oldottam meg.

No comments:

Post a Comment